A WEB EDI-nek kétfajta típusa van. Az egyik esetben a WEB-et, mint kommunikációs csatornát használják, automatikus EDI üzenet feltöltésekkel és letöltésekkel. Ekkor a WEB EDI nem mint EDI továbbító és fordító szolgáltatás, hanem mint automatikus EDI kommunikációs továbbító eszköz használatos. Az EDI kommunikáció és EDI értelmezés automatizmusa nem szakad meg.
A másik WEB EDI értelmezésben, - és ezt szokták inkább WEB EDI-nek, vagy WEB EDI szolgáltatásnak nevezni, - a WEB „mögött” EDI fordító is van, ami a különféle EDI szabványú üzeneteket olvasható formátumú web megjelenítésekre, többnyire elektronikus formanyomtatványokra fordítja. A WEB EDI-nek ez a típusa első ránézésre vonzónak tűnik, mert így egyszerűen és olcsón megoldódik az EDI fordítás problémája és nem kell a partnert a saját ügyviteli rendszerhez kapcsolni. Ezzel a „spórolással” ugyanakkor az EDI szolgáltatás lényege az ügyviteli rendszerek automatikus kapcsolata veszik el. Volt időszak, amikor a WEB EDI-t integrációs „csúcsmegoldásként” üdvözölték, de ez a lelkesedés mostanra az automatizmusok hiánya miatt lelankadt. Kisebb ügyviteli rendszerekkel nem rendelkező kis forgalmú beszállítóknál jól lehet alkalmazni, de növekvő forgalom esetén csak átmeneti megoldást jelent a kezelhetőség szempontjából.